Americký výrobca elektromobilov znížil ceny svojich vozidiel na domácom
trhu už niekoľkokrát, v piatok 14. apríla však rovnaký krok urobil aj v
Európe, vrátane francúzskeho trhu. Okrem toho ceny svojich vozidiel
zredukovala firma aj v Izraeli a Singapure a výrazne tak v tomto smere
rozšírila počet krajín od začiatku roka, keď s touto politikou začala v
Číne.
"Budeme analyzovať krajinu po krajine, trh po trhu, aby sme vedeli,
aké rozsiahle kroky musíme urobiť, aby sme ostali konkurencieschopní,"
povedal Cambolive pre médiá. Objem predaja v 1. štvrťroku sa zvýšil
medziročne o 9 %, čo signalizuje, že reštrukturalizačná stratégia, v
rámci ktorej sa firma zamerala na najziskovejšie modely, sa začína
vyplácať. Cambolive dodal, že rast sa presunul aj do apríla, zároveň
však poukázal na to, že na ďalšie zníženie cien áut zo strany Tesly je
potrebné reagovať.
V tejto súvislosti sa zameral najmä na elektrifikovaný model Megane,
jeden z najpopulárnejších modelov automobilky. Jeho predaj v marci
prudko vzrástol napriek tomu, že ceny nešli príliš dolu. Teraz však
model stojí zhruba toľko, ako jeho najväčší konkurent od Tesly.
Po minulotýždňovom znížení cien áut firmy Tesla v Európe sa cena Modelu 3
vo Francúzsku začína od 41.990 eur. Na porovnanie, elektrické auto
Megane stojí 42.000 eur. V 1. kvartáli predal Renault na domácom trhu
3570 áut Megane E, zatiaľ čo v prípade Modelu 3 od Tesly sa predalo 3158
vozidiel. Americký výrobca však navyše predal v krajine aj 9364
športovo-úžitkových áut Model Y.